سایپا از موتور ملی ۳ سیلندر یورو ۶ رو نمایی کرد

برخلاف تصورات قبلی بخش اعظمی از ما , احتمال دارد همین سال سال خیر و خوبی برای حوزه داخلی سایت نمایندگی پاناسونیک ما باشد . شنیدن خبر امضای تفاهم‌نامه‌ی ایران‌نمایندگی پاناسونیک تهران برای پباده سازی و تشکیل داد نمایندگی پاناسونیک تهرانهای تازه , تولید اولی نمایندگی پاناسونیک تهرانی الکتریکی ملی و پرده‌برداری از اول موتور ملی ۳ سیلندر یورو ۶ سایپا نشان از ورق میل کردن فصل جدیدی در صنعت نمایندگی پاناسونیک تهرانسازی کشور ایران باشد .

بازار نمایندگی پاناسونیک تهرانهای الکتریکی در دنیا هر روز داغ‌تر میگردد البته احتمالا شهری مثل تهران اکثر از هرجای دیگری بدین نمایندگی پاناسونیک تهرانها نیاز داراست تا بتوانیم هوای منزه و افق آبی‌تری را تجربه کنیم . صرفا نگرانی ما کیفیت نمایندگی پاناسونیک تهرانهاست که امید‌واریم شاهد حضور اتومبیل‌هایی کیفیت خوب باشیم .

همان‌طور که پیش از این برایتان گفتیم , روز گذشته مراسمی برگزار شد تا سایپا نوید خبرهای خوشی را طی سال‌های آتی برای صعنت نمایندگی پاناسونیک تهرانسازی ایران بدهد . از اتفاقات حیاتی این اتفاق افتاد , نشر خبر رونمایی از نخستین موتور ملی تازه و کم‌مصرف بود . پیشرانه ملی ۳ سیلندر شامل ۴ موتور با توان‌های متفاوت است . در امر ویژگی ها این پیشرانه هنوز وبسایت سایپا نیوز که رسانه قانونی کمپانی سایپا است , خبری را در این جهت منتشر نکرده است . در همین راستا ادعاهای مختلفی را در خبرگزاری‌های متفاوت شنیدیم که از پیشرانه‌ی ۱ لیتری توربو با توان‌های ۱۲۵ و ۱۶۰ اسب‌بخاری خبر میدهند . با این وجود تا مجال انتشار نهایی اخبار قطعی از جزئییات این پیشرانه‌ها از رسانه‌ی رسمی سایپا بهتر است یه خرده حوصله کنیم .

به نقل از خبرگزاری صداوسیما , بیش از ۱‌سال است که یک شرکت اهل ایران با راس پژوهش ها ABL اتریش و حمایت و همکاری وزارت , صنعت , معدن و تجارت و معاونت علمی و فناوری سر گروهی جمهوری برای طراحی و آماده‌سازی نمونه‌ی آزمایشی این پیشرانه اقدام کرده‌اند . هم‌چنین در این گزارش آمده که کارخانه ساخت انبوه این موتور در قزوین درحال تولید است که تا ۲ سال آتی به ساخت میرسد .

به نقل از تارنما نمایندگی پاناسونیک تهرانکار , مدیرعامل تیم سایپا اظهار کرد : استاندارد سوخت این موتور با شالوده یورو ۵ است و استانداردهای سال ۱۳۹۸ مرز و بوم را پاس خواهد کرد و بضاعت و توان گسترش یافتگی به استاندارد سوخت یورو ۶ را دارااست و امید‌داریم در برهه زمانی زمان کوتاهی به ساخت انبوه برسد و قادر است در محصولات تولیدی سال ۱۴۰۰ به آن‌گاه هم نصب شود . وی با بیان این‌که مصرف سوخت این موتور ۵٫۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش است , یادآور شد : این موتور در محصولاتی نصب خواهد شد که استانداردهای ۸۲ گانه را پاس خواهند کرد و برنامه‌ای برای استفاده از این موتور در تولید ها قدیمی نیست .

مدیرعامل مجموعه سایپا در رابطه با پراید اذعان کرد : تیم سایپا علاقمند به خروج پراید از چرخه ایجاد خویش است و اینک به‌دنبال معرفی جایگزین‌های پراید بوده و گرفتاری فعلی سایپا بر آن است که استدلال ها نشان از آن داراست که اقتصاد عموم جامعه و مخصوصا اقشار کم درآمد به محصول پراید وابسته است . برنامه ریزی‌ها بر آن است تا خروج پراید از چرخه ایجاد آسیبی به اقشار کم درآمد وارد نکند .

با این که همه‌ی ما علاقمند هستیم تا پراید , نمایندگی پاناسونیک تهرانیی که بیش تر از ۳۰ سال پیش طراحی و ایجاد شده از خط تولید کنار برود البته باید جایگزینی مطلوب با نمایندگی پاناسونیک تهرانی کم‌تر یا این که دست کم یکسان به روی خط تولید برود . قبلا در خصوص رنو کویید گفته شده بود که‌این کراس‌اور کوچک شهری با موتور ضعیف‌تر , حدود ۱٫۵ برابر پراید است که از نظر نمایندگی پاناسونیک تهرانی نمی‌توانستیم آن را جایگزین مطلوب پراید درنظر بگیریم .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *