رژیم لاغری کاهش وزن طاقت فرسا خیس است یا این که اثبات نگه داشتن وزن

پروتز سینه وزن میتواند مسیری طولانی و آکنده از دست انداز باشد و شخص با مسائلی مانند هوس های غذایی , نوسانات هورمونی و فاکتورهای دوچندان دیگری دست و پنجه قابل انعطاف کند که هدفش را طولانی و گهگاه نیز مشقت بار جلوه دهد ولی پس از هفته ها , ماه ها و چه بسا سال‌ها کارایی , نظم و قدرت اراده روزی فرا می رسد که روی میزان می ایستید و آن شماره جادویی که روزی غیر قابل دسترس به نظر می آمده روی میزان می‌بینید

به هدفی که می خواستید رسیدید! اکنون که به نقطه نهایی مسیر کاهش وزن رسیده اید موقع استراحت و لذت بردن از اندام جدیدتان است , مگر نه؟

ممکن است خوب تر است شتاب نکنید . با وجود این‌که حق دارید دستاورد خویش را جشن و پایکوبی بگیرید اما این را هم می بایست بدانید که از همین اکنون ماجرایی جدید آغاز شده‌است . برای بسیاری از اشخاص , ثبت وزن ممکن است از خودِ کاهش وزن هم دشوارتر باشد .

بر پایه ی پژوهش ها یک راءس کاهش وزن , صرفا ۲۰ درصد از افرادی که تحت حیث آن ها بود توانستند کاهش وزن خویش را , با پیروزی ۱۰ درصد به دوران ۱ سال اثبات نگه دارا هستند . با این که این آمار نسبت به گزارش های دیگر , درصد برد بیشتری را نشان می اعطا کرد اما می‌بینیم که باز هم ۸۰ درصد از افرادی که وزن کاهش داده اند با مراحل اثبات نگه داشتن وزن به نقص‌ برخورده اند .

چرا وزن کم شده باز می گردد؟

به گفته چلسی امبر , کارشناس تغذیه شاید کندی سوخت و ساز بدن مقصر اساسی باشد . هنگامی شخصی مقدار قابل توجهی وزن نادر می نماید , سوخت و ساز بدنش در واقع کند می‌شود . بدنتان نسبت به وزن تحلیل رفته مقاومت نشان میدهد چون برهه زمانی دوران طولانی با وزن بالا سهل وآسان بوده است . همچنین پزشک چلسی امبر اعتقاد دارد همگی ما نقطه تنظیمی داریم که بدن در آن نقطه , وزن خویش را در موقعیت تعادل می بیند و در حالتی‌که همت کنید از این نقطه پایین خیس بروید ممکن است بدنتان مقاومت نشان دهد .

هورمون ها هم شاید در بازگشت وزن نقش داشته باشند . هورمون هایتان وقتی وزن اندک می کنید تغییر تحول می کنند . مغزتان سیگنال هایی اخذ می نماید تا گرلین بیشتری ساخت کند , هورمونی که با شم گرسنگی در رابطه است بدین ترتیب این هورمون سبب ساز می شود غذای بیشتری طلب فرمایید و در نتیجه وزنتان افزایش پیدا کند . براین اساس یک فرد احتمال دارد با وجود اینکه بدنش به وی می گوید بیشتر بخور , غذای خیلی کمتری مصرف کند . این همان رویارویی ای است که سبب به کندی سوخت و ساز بدن می شود .

همینطور در شرایطی‌که با رژیمی دوچندان محدود کننده و مشقت بار وزن معدود کنید , قابلیت اینکه وزنتان باز گردد دوچندان بالا است . مردم معمولا رژیم را به نحوی میبینند که یا این که است و یا وجود ندارد و در کل هم بی نتیجه است . برای این که بتوانید در تثبیت وزن پیروز شوید باید تغییراتی تولید فرمایید که به عنوان بخشی از سبک معاش دائمی باشند .

عوض این که در‌پی رژیم های سخت باشید تا پرسرعت وزن کم کنید , رژیمی را شروع فرمائید که به طور آهسته و پیوسته کاهش وزنتان را به دنبال داشته باشد . شما یک شبه در گیر طولانی تر وزن نشده اید که یک شبه هم بخواهید همه آن را کاهش دهید . این منش می‌تواند به تن یاری دهد , خویش را با تمام تغییرات متابولیک و هورمونی پیش آمده خوبتر تطبیق دهد .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *